Mnogima je automobil prevozno sredstvo koje ih prevozi od tačke A do tačke B, iz tog razloga se ljudi odlučuju da kupe upravo ekonomični automobil koji je u domenu njihovih želja i mogućnosti.
Prva stvar prilikom kupovine automobile jeste da znate sa kojim novcem raspolažete, zatim da imate predstavu o tome kakav automobil želite. Da li je to veliki porodični automobil, limuzina, mali gradski automobil, džip ili možda pikap.
Kada ste ustanovili budžet i odlučili kakav automobil želite da kupite, tada možete da početne sa traganjem za najboljom opcijom. U ovom tekstu uzimamo u obzir samo ekonomične automobile, tako da sve naredno polazi pod predpostavkom da se radi o ekonomičnosti povrh svega.
Postoje nekoliko nedoumica po pitanju ekonomičnosti i tiču se marke tj. brenda automobila.
Neki brendovi su opšte poznati po kvalitetu i dugotrajnosti što uporedo dovodi do ekonomičnosti jer nemate potrebu da idete kod majstora na svakih par meseci. Drugi brendovi se proizvode veoma kvalitetno i retko se kvare, ali su veoma skupi pa ćemo njih ostaviti po strani.
Prvo i osnovno je da se odlučite da li hoćete marku automobila koji je u Srbiji veoma rasprostranjen ili neku nešto manje rasprostranjenu marku. Mora se reći da su skoro sve ekonomičnije marke već uveliko u širokoj upotrebi na ovim prostorima.
Pomoć pri odlučivanju koju marku automobila je poželjno da gledate prilikom kupovine možete da vidite kroz mogućnost da lako nabavite rezervne delove. Vrlo je bitno da imate to u vidu.
Rezervni delovi često budu problem kod nešto manje traženih automobila. Recimo marke Audi i Volksvagen imaju veoma veliko tržište u Srbiji i zbog toga je mnogo lakše doći do rezervnih delova ili majstora koji dobro poznaju te automobilske marke. To dodatno olakšava buduće probleme ako nastane neki kvar ili oštećenje.
Jednostavno je doći do pravog majstora, kvalitetnog polovnog dela ili naručiti novi deo. Vrlo često sitne stvari stradaju na Audi i Volksvagen automobilima i te sitne stvari su vrlo dostupne i kao polovne i kao nove. One nešto ozbiljnije stvari se uglavnom tiču automobilskog vešanja, naravno nije redak slučaj da dođe do problema sa menjačom ili motorom, kao i elektronikom. To sve zavisi od godine proizvodnje automobila, od samog modela, jer se svaki podel razlikuje, neki modeli su veoma cenjeni zbog njihove dugotrajnosti, zbog toga je i nešto veća cena tih automobila. Drugi modeli su veoma ispod realne cene upravo zbog lošeg kvaliteta tog modela.
Pored rezervnih delova treba obratiti pažnju na potrošnju, kubikažu, konjažu, registraciju, veličinu automobila jer i ona utiče na cenu delova, na potrošnju i na registraciju.
Opšte poznata činjenica jeste da novi automobili uvek imaju veću energetsku efikasnost i manju potrošnju. Dodajući na to i jeftinije održavanje jer imaju manju šansu za kvar i ako dođe do potrebe za popravkom, to spada pod garancijom koju dobijate prilikom kupovine novog automobila. Naravno, da bi se ta garancija smatrala važećom potrebno je redovno održavati automobil u ovlašćenom servisu.
U donjem delu teksta predstavljamo listu najekonomičnijih automobila u odnosu na cenu, potrošnju, registraciju, kvalitet i dugotrajnost.

Škoda Octavia vRS
Motor: 2000 kubika
Snaga: 217 KS
0-100 kmh: 6,8 sekundi
Najveća brzina: 247.84 kmh
Škodin vRS brend performansi osnovan je sa vrućim verzijama prve generacije Fabie i Octavie, a trenutna Octavia vRS nastavlja tu tradiciju pružanja visokih performansi u paketu sa velikom vrednošću.
Prva Octavia vRS je lansirana 2001. godine i imala je 1,8-litarski turbo benzinski motor od 180 KS pozajmljen od Audija TT. To je dalo automobilu impresivno brzo vreme od 0-100 km/h od 7,5 sekundi.
Volkswagen Passat 2.0 TDI
Motor: 2000 kubika
Snaga: 140 Hp
0-100 kmh: 9,8 sekundi
Najveća brzina: 211km/h
Potrošnja goriva (ekonomična) – kombinovano 5,7 l/100 km
Novi Pasat nije pocepao pravilnik, ali Volksvagenova velika limuzina je bolja nego ikad. Prefinjenost i udobnost su vodeći u klasi, a uz čvršće rukovanje je privlačniji od starih Pasata. Odličan kvalitet kabine i oštriji izgled takođe mu pomažu da se približi rivalima sa premijum oznakom.
Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
Motor: 1400 kubika
Snaga: 120 Hp
0-100 kmh: 9.6 sekundi
Najveća brzina: 212km/h
Potrošnja goriva (ekonomična) – kombinovano 6,7 l/100 km
Motor: 1000 kubika
Italijanski automobil iz 2007. godine, proizvod fabrike FIAT, koji pokree 4 – cilindrini turbo benzin agregat. Radi se o 1.4 litra motoru zapremine uz prednji pogon I ručni menjač sa 6 brzina. U pitanju je mali porodični automobil sa maksimalnom brzinom 212 km/h, ubrzanjem 0-100 za 8.5s I prosečnom potrošnjom oko 7.0 litara na 100 kilometara.
Volkswagen 1.0 TSI Bluemotion
Snaga: 110 Hp
0-100 kmh: 9.9 sekundi
Najveća brzina: 196km/h
Potrošnja goriva (ekonomična) – kombinovano 4,7 l/100 km
Novi Golf BlueMotion TSI dokazuje da ne morate da žrtvujete performanse i prefinjenost radi troškova rada i niske emisije CO2. Kao i svaka druga iteracija Golfa, praktičan je i odličan za vožnju, ali zahvaljujući pametnoj aero tehnologiji i tehnologiji za uštedu težine, neće koštati ni paru za porez. Lista kompleta izgleda malo škrto pored svojih mejnstrim rivala, ali i dalje dobijate Bluetooth, klima-uređaj i briljantan sistem za informisanje i zabavu sa ekranom osetljivim na dodir. Prošlo je malo vremena, ali ovaj novi BlueMotion je bio vredan čekanja.
Za kraj slobodno prvo istražite sve moguće automobile o kojima razmišljate prilikom kupovine. Odvojite neko vreme da temeljno sagledate šta ti automobili imaju, kakve mogućnosti pružaju i koji automobil je najbolja vaša opcija.