DPF filter

DPF filter: Sve što treba da znate

Filteri DPF/FAP su sve više teme u raspravama, posebno u zemljama s lošim kvalitetom goriva i ulja. Dizel vozila danas ne mogu bez DPF filtera. Točno njihovo održavanje je ključno da izbegne skupo popravke ili zamene.

Ključne tačke:

  • DPF filter smanjuje emisiju štetnih gasova iz dizel motora
  • Problemi sa DPF filterom najčešće se javljaju zbog vožnje u gradskom okruženju i nedovoljne regeneracije
  • Zapušen DPF filter može dovesti do smanjenja performansi, povećane potrošnje goriva i oštećenja motora
  • Redovno održavanje DPF-a, uključujući čišćenje i regeneraciju, ključno je za produžetak njegovog radnog veka
  • Nepravilno održavanje vozila može dovesti do trajnih oštećenja DPF filtera, pa čak i do požara

kvalitetno i dugotrajno varenje plastike 9

Šta je DPF filter

DPF filter, odnosno DPF (Diesel Particulate Filter), je uređaj namenjen motorima na dizel gorivo. On smanjuje emisiju štetnih čestica kao što su čađ i pepel. Sastoji se od kućišta, senzora koji prate temperaturu i pritisak, i jezgra napravljenog od plemenitih materijala.

Njegov zadatak je zarobljavati i skladištiti čestice koje nastaju pri sagorevanju dizela. Zatim ih procesom regeneracije spaljuje.

Prosečni DPF filter ima šest senzora koji prate stanje izduvnih gasova. Gradski kvar je glavni razlog otkazivanja DPF-a. Mnogi vozači ne znaju šta znači lampica koja upozorava na zapušenost DPF-a.

Postoji nekoliko načina kako da isključite neispravni DPF filter. Međutim, time gubite svaku Euro normu.

“Na novijim verzijama automobila se u proseku nalazi šest senzora na filteru kako bi kontrolisali rad motora.”

Od 2009. godine, DPF filter je obavezan dodatak na svakom dizel automobilu. Njegova zamena može koštat od 500€ do 2000€.

Kako funkcioniše DPF filter

DPF (Diesel Particulate Filter) filter je ključni dio izduvnog sistema dizel motora. On hvata i uklanja čađu i druge štetne čestice iz izduvnih gasova. To je bitno za smanjenje zagađenja i ispunjenje ekoloških standarda kao što su Euro 5 i Euro 6.

Pasivna regeneracija DPF-a

DPF filter sakuplja čestice čađi tokom vožnja u gradu ili sa čestim zaustavljanjima. Kada se filter napuni, senzori prepoznaju otvoreni put i aktiviraju pasivnu regeneraciju. Ova regeneracija se događa kada se temperature dostignu dovoljne visine, što omogućava samospaljenje i uklanjanje čestica.

Regeneracija DPF-a je ključna za smanjenje kancerogenih čestica u vazduhu. Redovito praćenje i održavanje vozila pomaže u nesmetanom procesu regeneracije. To spriječava začepljenje filtera i skupi popravke.

“DPF filter je postao standardna oprema na dizel vozilima zbog rastućih globalnih zahteva za smanjenjem zagađenja vazduha.”

Redovna regeneracija DPF-a je ključna za dobru radu motora i spriječavanje skupih popravaka. Preventivne mere kao što su redoviti servis, korištenje aditiva poput AdBlue-a i izbegavanje kratkih vožnji pomažu u održavanju DPF sistema.

Aktivna regeneracija DPF-a

Kad vozite u gradu i ređe na otvorenom, aktivna regeneracija DPF-a se aktivira. Motor će brže rotirati, zvuk će se promijeniti i na instrument tabli će se uključiti lampica. To je potrebno da bi se izduvni gasovi zagrijali i očistili od prljavštine.

Ne zaustavljajte vozilo dok se regenerira, jer to može oštetiti DPF-a. Redovita vožnja na otvorenom i visoka temperatura izduvnih gasova su ključni za dobru aktivnu regeneraciju DPF-a.

Ključni aspekti aktivne regeneracije DPF-a
  • Motor podiže broj obrtaja kako bi se podigla temperatura izduvnih gasova
  • Uključuje se posebna lampica na instrument tabli koja signalizira regeneraciju
  • Vozilo ne sme da se zaustavi tokom ovog procesa, jer to može oštetiti DPF filter
  • Redovna vožnja na otvorenim putevima je ključna za efikasnu regeneraciju

“Ignorisanje lampice upozorenja na DPF može dovesti do začepljenja filtera do 75% i aktiviranja lampice greške motora.”

Neobavljajte aktivnu regeneraciju DPF-a kako bi se izbjeglo teškoće u očistci i oštećenja filtera. Redovito održavanje je ključno za dobar rad i dugovječnost DPF-a.

varimo sve vrste plastike 9

Posledice zapušenog DPF filtera

Zapušen DPF filter je ozbiljan problem za vozila s ovom tehnologijom. Može uzrokovati štetne posledice za motor i izduvni sistem.

Simptomi zapušenog DPF filtera

Vozači mogu prepoznati probleme sa DPF filterom po ovim simptomima:

  • Češće uključavanje ventilatora zbog povećanog pritiska u izduvnom sistemu
  • Povećana potrošnja goriva zbog nepravilnog rada motora
  • Nepravilan rad motora, kao što je jačaće podrhtavanje ili manjak snage
  • Povećane količine goriva u sistemu za automatsku regeneraciju DPF-a
  • Povišeni nivo i pritisak ulja u motoru
  • Visoke temperature u izduvnom sistemu

Nepravovremeno rešavanje posledica zapušenog DPF-a može dovesti do težih kvarova. To može opasno uticati na vozilo, čak i do izbijanja požara.

“Prema dostupnim podacima, simptomi zapušenog DPF filtera mogu biti indikator ozbiljnijih problema. Zahtevaju brzo stručno dijagnostifikovanje i rešavanje.”

DPF filter

Održavanje DPF filtera

Da bi DPF (dizelski partikularni) filter u vozilima funkcionisao dobro, potreban je redoviti servis. Kvalitetno motorno ulje, dobro gorivo i vožnja na otvorenom putu su ključni. Ako DPF ne dobija redovito održavanje, može se zapustiti i oštetiti motor i druge dijelove vozila.

Važnost redovnog održavanja

Da bi DPF filter bio u dobru kondiciji, potreban je stručni pregled i servis. To pomaže da vozilo radi bolje i duže. Sve striktnije ekološke zakone zahtijevaju da se smanje emisije štetnih gasova.

  • Kvalitetno motorno ulje prema specifikacijama proizvođača
  • Korišćenje kvalitetnog goriva
  • Redovna vožnja na otvorenom putu koja omogućava pasivnu regeneraciju
  • Stručna dijagnostika i periodična servisna regeneracija u ovlašćenom servisu

Redovito održavanje DPF filtera donosi velike prednosti. To smanjuje troškove i produžuje životni vek vozila. Za savjet o ceni čišćenja i održavanju, posjetite stručnjake.

“Ključ pravilnog funkcionisanja DPF-a je redovno održavanje i servisiranje.”

Najčešći uzroci kvarova DPF-a

Nedostaci u motora i elektronskih sistema mogu uzrokovati često začepljenje DPF-a. Detaljnom dijagnostikom možemo pronaći glavne uzroke problema.

Glavni uzroci kvarova DPF-a su:

  • Neispravnost senzora temperature na izduvnoj grani
  • Problemi sa senzorima pritiska, uključujući diferencijalnog pritiska pre i posle DPF-a
  • Kvarovi na EGR ventilu
  • Visok nivo pepela u DPF-u usled korišćenja nekvalitetnog motornog ulja
  • Visok procenat čađi zbog loše smeše vazduha i goriva

Redovito praćenje pređenog puta i učestalost regeneracija filtera mogu pokazati probleme. Redovita održavanja i servisi su ključni za sprečavanje problema.

Simptomi začepljenog DPF filtera Posledice zanemarivanja DPF problema
  • Smanjenje snage motora
  • Povećana potrošnja goriva
  • Učestala aktivna regeneracija
  • Upozorenje na instrument tabli
  • Crni dim iz auspuha
  • Potpuno začepljenje DPF-a
  • Oštećenje drugih komponenti kao turbopunjača, EGR ventila i katalizatora
  • Povećane emisije štetnih gasova

Redovita vožnja, korišćenje kvalitetnog goriva, pravovremeno servisiranje i povremeno čišćenje DPF-a produžavaju njegov vek.

uzroci kvarova DPF-a

“Ignorisanje upozorenja o problemima s DPF filterom može dovesti do ozbiljnih posledica.”

DPF filter nakon 5. jula 2021.

Od 5. jula 2021. godine, u Srbiji počinje primena novog pravilnika o tehničkom pregledu. Ovaj pravilnik zahteva da se meri emisija izduvnih gasova. To znači da više neće biti moguće ukloniti DPF (Diesel Particulate Filter) filter.

Vozači koji nemaju DPF filter neće moći da prođu tehnički pregled. To će značiti da će biti izbačeni iz saobraćaja. Zato je ključno da vozači razumiju kako da održavaju i čiste DPF filter.

Posledice zapušenog DPF filtera Rešenja
– Pad performansi motora do 2800 obrtaja/min
– Moguć ulazak u “Safe” ili “Limp” mod
– Oštećenja turbopunjača, klipova, dizni, EGR ventila i drugih delova
– Redovno održavanje DPF filtera
– Profesionalno čišćenje metodama dekarbonizacije
– Zamena za novi filter (skupo rešenje)

Uklanjanje DPF filtera može povećati troškove goriva i smanjiti vrednost vozila. Može i dovesti do problema sa zakonom. Čišćenje DPF filtera proverenim metodama i vraćanje u fabričko stanje je najbolje rešenje.

“Vozači dizel vozila moraju naučiti kako da pravilno održavaju i čiste DPF filter kako bi izbegli skupocjene popravke i zamene.”

Rešavanje problema sa DPF filterom

Kada dođe do problema sa DPF filterom, rešavanje zavisi od uzroka. Jedna od najboljih metoda je dekarbonizacija. To je hemijsko čišćenje sistema usisa i izduvnih gasova. Vodonik u usisnom vazduhu razgrađuje čađ i pročišćava komponente kao što su EGR ventili i katalizatori.

Dezarbonizacija ne oštećuje keramičku strukturu DPF-a. Nakon toga, DPF se ponovo regeneriše, što ga vraća u dobru funkciju.

Dekarbonizacija – čišćenje DPF-a

Dekarbonizacija je efikasna metoda za zapušene DPF filtere. Ovaj postupak razgrađuje čađ i pročišćava izduvne delove, kao što su EGR ventili. Ne oštećuje keramičku strukturu DPF-a.

Nakon dekarbonizacije, DPF se ponovo regeneriše. To produžuje njegov vek trajanja. Ovaj pristup je efikasan za rešavanje problema sa DPF-om.

“Dekarbonizacija je efikasna metoda za rešavanje problema sa zapušenim DPF filterom. Pročišćava sistem bez oštećivanja keramičke strukture.”

Ostale metode čišćenja DPF filtera

Pored dekarbonizacije, postoji više metoda za čišćenje DPF filtera. Međutim, neke od njih imaju velike mane. Možda će čak i oštetiti vaš filter.

Pranje u specijalnim komorama može oštetiti keramičku strukturu. To može dovesti do daljih problema.

Upotreba aditiva i hemijskih sredstava može privremeno ukloniti naslage. Ali, mogu oštetiti plemenite metale, što skraćuje životni vek filtera.

Stoga, ove jeftinije metode ne preporučujemo za održavanje metode čišćenja DPF-a. Možda će vam uzrokovati više problema i skratiti životni vek vašeg filtera.

Naše savjete su za profesionalno ultrazvučno čišćenje ili kontrolisana dekarbonizacija. One su sigurne i dugotrajne. To su i ekološki prihvatljive opcije.

“Ulaganje u pravilno održavanje vašeg DPF filtera sada će vam se isplatiti na duže staze, osiguravajući njegov nesmetan rad i sprečavajući skuplje popravke u budućnosti.”

DPF filter

Dizel particulate filter (DPF) je ključni dio savremenih dizel vozila. Njegovo pravilno radenje i redovno održavanje su bitni za ispunjavanje ekoloških normi. To također smanjuje emisiju štetnih čestica.

Pravilno upravljanje DPF filterom produžava njegov vek i izbija skupih popravaka. To može spriječiti potrebu za njegovom zamjenom.

Zidni flow DPF filteri efikasno uklanjaju do 95% čestica. Noviji filteri smanjuju emisiju štetnog PM na vrlo niske nivoe. Ali, nepravilno održavanje često dovodi do problema.

Glavni razlozi kvarova su neadekvatna regeneracija i loša kvaliteta goriva i motornog ulja.

Prednosti DPF filtera

  • Uklanjaju preko 85% štetnih čestica
  • Povećavaju učinak i ekonomičnost motora
  • Značajno smanjuju emisije štetnih gasova
  • Neophodan su deo za ispunjavanje ekoloških normi

Održavanje DPF filtera

Redovna regeneracija i korišćenje kvalitetnih maziva i goriva su ključni. Stručna dijagnostika i servisiranje također su važni. To produžava životni vek DPF filtera.

Neadekvatno održavanje može dovesti do skupih popravaka. Čak i do 3.500 evra može koštati. U neprilagođenim slučajevima, mehaničko uklanjanje DPF-a nije zakonom dozvoljeno.

Savesno održavanje DPF filtera je ključno za ekološko korišćenje dizel vozila. Poštovanje preporuka proizvođača i stručna podrška produžavaju životni vek. To također izbija skupih popravaka.

Zaključak

DPF filter je ključni dio dizel vozila. On smanjuje štetne čestice u vazduhu. Da bi vozilo ispunjavalo ekološke standarde, DPF treba da radi dobro.

Redovito ga treba regenerisati, koristiti kvalitetno ulje i gorivo. Takođe, važno je da ga stručnjaci u servisu redovito pregledaju.

Uklanjanje DPF-a više neće biti opcija zbog novih propisa. Zato je važno da vlasnici dizela brinu o njegovom održavanju. Problemi s DPF-om mogu dovesti do velikih troškova.

Redovito održavanje i brzo rešavanje problema sa DPF-om čine motor efikasnijim. To takođe produžava život vozila. Preporučujemo vlasnicima da prihvate ove savete.

FAQ

Šta je DPF filter?

DPF (Diesel Particle Filter) je filter za čestice u dizel motorima. On sprečava izbacivanje štetnih materija u grad. Vozila s DPF-om moraju ispunjavati ekološke standarde.

Kako funkcioniše DPF filter?

Tokom vožnje, DPF filter sakuplja čestice. Kada se napuni, automatski se čišti. To se događa kada vozilo vozi brže.

Šta je pasivna regeneracija DPF-a?

Pasivna regeneracija se događa kada se temperature dostigne visoku razinu. Tada se čestice u filteru spaljuju.

Šta je aktivna regeneracija DPF-a?

Ako vozilo rijetko vozi brže, potrebna je aktivna regeneracija. Motor se povećava, zvuk se mijenja i svijetli se lampica za DPF.

Koji su simptomi zapušenog DPF filtera?

Simptomi uključuju uključivanje ventilatora i povećanu potrošnju. Također, mogu se pojaviti nepravilni rad motora i visoke temperature.

Zašto je važno redovno održavanje DPF filtera?

Redovno održavanje je ključno za DPF. Upotreba kvalitetnog ulja i goriva, plus vožnja na otvorenom, produžuje životni vek.

Koji su najčešći uzroci kvarova DPF-a?

Uzroci kvarova često su neispravni senzori i visok nivo pepela. To može biti zbog lošeg ulja.

Kako će izmene propisa 2021. godine uticati na DPF filter?

Od 5. jula 2021. godine, vozila moraju ispunjavati stroge norme po emisiji. To znači da uklanjanje DPF-a više nije moguće.

Kako se rešavaju problemi sa DPF filterom?

Problemi se rešavaju prema uzroka. Dezarbonizacija je često efikasna metoda.

Koje su druge metode čišćenja DPF filtera?

Postoji više metoda, kao što su pranje ili upotreba aditiva. Međutim, one imaju nedostataka.

Scroll to Top